400 pàgines
Editorial Arpa
La neurociència ens revela que el nen naix amb un immens potencial per aprendre i estimar. Per manca d’informació, però, li imposem un sistema educatiu inadequat que frena el seu aprenentatge i la seva autonomia i no estimula la seva bondat innata.
Céline Alvarez va fer un experiment en un centre de pàrvuls de nens socialment desafavorits a França amb l’objectiu de respectar les «lleis naturals del nen». Els resultats van ser espectaculars: al final del segon any, tots els nens de 4 i 5 anys eren lectors, mostraven unes competències excel·lents en matemàtiques i, el més important, havien desenvolupat qualitats morals i socials extraordinàries.
Aquest llibre pioner presenta una altra manera de veure el nen i de concebre l’educació, tant a casa com a l’escola, basada en els principis científics que marquen el seu aprenentatge i el seu creixement. Céline Alvarez comparteix la seva experiència, les activitats que poden ajudar els nens a desenvolupar el seu potencial, i ens explica quina ha de ser la postura de l’adult en tot aquest procés. Les lleis naturals del nen demostra que la revolució de l’educació és possible.
«La nostra humanitat, el nostre amor, la nostra disponibilitat són les autèntiques palanques de la intel·ligència dels nens. […] El sistema educatiu vigent fracassa perquè s’oposa als mecanismes naturals de l’aprenentatge dels nens.»